به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، احسان محمدی، رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی با اعلام این خبر گفت: امسال بعد از اعلام فراخوان برای دریافت شعار پیشنهادی از طریق شبکههای مرتبط با تیم و فدراسیون فوتبال تعداد زیادی شعار دریافت کردیم.
وی افزود: در کارگروهی که با حضور معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، سرپرست دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و کارشناسانی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و همچنین فدراسیون فوتبال تشکیل شد، شعارهای دریافتی بر اساس شاخصهایی چون «کوتاهی و قابلیت به یادسپاری»، «آهنگینبودن و دارای ظرفیت انگیزهبخشی و مبارزهجویی» و همچنین «همدلی مردم و وفاداری بازیکنان» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه شعار تیمهای حاضر در دو جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه تحلیل محتوا شده بود گفت: کلیدواژههایی چون ملت، رویا، تاریخ و ... در شعار بسیاری از کشورها تکرار میشود، به همین دلیل کارگروه تصمیم گرفت برای پرهیز از شباهت و همچنین تکرار کلیدواژه ایران، از نام کشور در شعار استفاده کند و شعار «تا پای جان، برای ایران» با توافق جمعی انتخاب و به کمیته برگزار کننده مسابقات ارسال میشود.
رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال افزود: این شعار پیشنهاد یکی از علاقهمندان تیم ملی به نام مصطفی بیک بوده که انشااله به نحو شایستهای از ایشان تقدیر خواهد شد.
گفتنی است، شعار تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل «افتخار پارس» و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه « ۸۰ میلیون نفر، یک ملت و یک ضربان قلب» بود.
نظر شما